categorie_stadsfietsen

5 Tips voor het kopen van een nieuwe fiets

Een nieuwe fiets kopen doet u niet zomaar. U wilt namelijk kwaliteit en dat (het liefst) tegen een zo laag mogelijk prijs. Een fiets die aansluit op uw wensen en/of eisen waardoor u hier nog jarenlang plezier aan zult beleven. Online zijn er echter ontelbare fietsen waar u uit kunt kiezen. Van een omafiets tot een E-bike en van een bakfiets tot een vouwfiets. Hoe vindt u nou de meest geschikte fiets voor uw gebruik? Om daar een goed antwoord op te kunnen geven hebben we 5 tips voor het kopen van een nieuwe fiets.

Waar gaat u de fiets hoofdzakelijk voor gebruiken?

Allereerst is het belangrijk om uzelf af te vragen waar u de fiets voor wilt gebruiken. Wilt u een eenvoudige fiets voor stadsgebruik, of bent u een recreatieve fietser en bent u op zoek naar een fiets waarmee u (grote) afstanden door de natuur kunt fietsen. Deze vraag is belangrijk doordat u zo gericht eisen kunt stellen aan uw gewenste fiets. Denk bijvoorbeeld aan versnellingen, remmen andere fietsspecificaties.

Wat voor wielmaat heeft u nodig?

Een van de belangrijkste vragen is wat voor wielmaat u nodig heeft. Voor volwassenen is deze keuze eenvoudig (28 inch), voor kinderen wordt het complexer. U kunt natuurlijk begrijpen dat een kind van 6 jaar nog niet kan fietsen op een volwassen fiets. Vandaar dat er bij fietsen gebruik wordt gemaakt met wielmaten. Om daar een goede inschatting voor te maken wordt de wielmaat vaak in verhouding gebracht met de lichaamslengte. Zo kan iemand met een lichaamslengte van om en nabij de 120cm het beste op zoek gaan naar een 20 inch fiets. Iemand die langer is dan 152cm zit in de hoogste wielmaat categorie; 28 inch. Klik hier om de framemaat te berekenen waar u naar op zoek bent.

Met of zonder versnellingen?

Ook kunt u de vraag stellen of u een fiets met of zonder versnellingen wilt. Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Het belangrijkste om uzelf af te vragen is of u versnellingen daadwerkelijk denkt nodig te hebben. Fietst u bijvoorbeeld grote afstanden, of houdt u ervan om er regelmatig op uit te trekken met uw fiets, dan zijn versnellingen handig zo niet noodzakelijk. Vervolgens kunt u de keuze maken in de hoeveelheid versnellingen. Voor recreatief gebruik zijn 3-7 versnellingen vaak al voldoende, voor sportief gebruik raden wij minimaal 7 versnellingen aan. Gebruikt u de fiets voornamelijk voor korte afstanden dan kan het soms slimmer zijn om een fiets zonder versnellingen aan te schaffen. Waarom? Deze zijn in de meeste gevallen veel goedkoper én lichter (mocht u dit prettig vinden).

Welke fietsremmen heeft u nodig?

Tevens kunt u vaak de ‘keuze’ maken uit fietsremmen. We maken hierin vaak onderscheid tussen twee soorten remmen. De terugtraprem en de handrem. Met de terugtraprem vindt u zichzelf in de meeste gevallen terug in de goedkopere fietsen. Met deze rem dient u als het ware achteruit te trappen waardoor de fiets op het achterwiel zal afremmen. De handrem is iets gebruiksvriendelijker en daardoor ook vaker aanwezig op de wat duurdere fietsen. Ze zijn geplaatst op zowel het voor- als achterwiel waardoor u gedoseerd af kunt remmen. Hiermee doseert u tevens beter de kracht op het profiel van de banden tijdens het remmen, in tegenstelling tot de terugtraprem.

Welke kleuren van de fiets kan ik kiezen?

Tot slot, en niet geheel onbelangrijk, wilt u een mooie fiets. Misschien een met een kleur, zwart of helemaal wit. Het grootste voordeel van het kopen van een fiets online is dat er altijd wel een model overblijft dat én aansluit op uw wensen/eisen én ook nog een kleur heeft die u mooi vindt.

We hopen dat u met deze 5 tips kennis heeft opgedaan dat u gaat helpen bij het kopen van een nieuwe fiets.

Picknicken na een lange wandeltocht

Na een lange wandeltocht is het heerlijk om midden in de natuur te genieten van een uitgebreide picknick. Natuurlijk is het lastig om al je benodigdheden mee te nemen tijdens het wandelen. Hieronder zijn twee tips te vinden die het makkelijker maken om in de natuur te picknicken na een prachtige wandeltocht.

Hoe neem ik een buitenkleed mee?

Er zijn talloze buitenkleden die je mee zou kunnen nemen tijdens het wandelen. Echter, veel van deze kleden zijn niet comfortabel of waterafstotend. Dit kan dus zorgen voor fysieke problemen of heel wat extra kilo’s na een hevige regenbui. Een buitenkleed van Wonder Rugs is de ideale oplossing voor dit probleem. Deze buitenkleden van hoogwaardige kwaliteit maken het mogelijk om te genieten van je welverdiende picknick.

Neem een mandje mee

Een rieten mandje is altijd handig en licht om mee te dragen tijdens het wandelen. In een dergelijk mandje kan je de etenswaren stoppen die je uiteindelijk bij de picknick wil gaan opeten. Zorg wel dat het mandje goed is afgesloten tijdens het wandelen zodat je niets verliest.

Reis de wereld rond met de backpack

Ben je een groot fan van reizen en wil je het liefst de wereld rond met een backpack? Dan hebben wij de ideale oplossing gevonden voor jouw wereldreis. Backpacken is een unieke manier van reizen waarbij je erg primitief de wereld zal ontdekken. Het grote voordeel van het reizen met een backpack is dat je geen zware koffers mee hoeft te dragen en je eigenlijk altijd en overal je bagage mee kunt dragen. Dus ook bij een lange wandeltocht of zelfs in een schavuitje midden op zee.

Welke gadgets mee te nemen op je wereldreis?

De backpack is natuurlijk niet zo ruim als een koffer die je vol kunt proppen met zes paar schoenen. Een backpack dient juist erg zorgvuldig ingepakt te worden en daarbij dient er onderscheid gemaakt te worden in must-haves en nice-to-haves. Zo zijn er een paar reisartikelen die simpelweg niet kunnen ontbreken in je backpack. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een powerbank, hoofdlampje, slaapzak, en toiletrol. Dit zijn reisartikelen die je echt verder kunnen helpen bij je primitieve backpack reis.

Welke backpack past goed bij mij?

Om te kunnen bepalen welke tas goed bij je past, is het zaak om te bepalen wat je allemaal mee wil nemen. Aan de hand van dat lijstje kan je een inschatting maken hoe veel inhoud je backpack dient te bevatten. Met de Mobisun backpack van 60 liter kan je echt al een heel eind komen. Geniet van de ruime mogelijkheden met deze handige reistas en ga erop uit!

Waar je op moet letten als je een wandel rugzak koopt

Als je veel in de buitenlucht te vinden bent en van wandelen houdt, dan is een wandelrugzak natuurlijk onmisbaar. Hier kun je namelijk je spullen in bewaren, zonder dat je er snel last van hebt tijdens het wandelen. In dit artikel vind je een aantal tips waar je op kunt letten als je een nieuwe wandelrugzak aanschaft.

Het formaat

Er bestaan wandelrugzakken in verschillende formaten, dus ga bij jezelf na hoeveel spullen je mee wilt nemen tijdens een wandeling. Misschien wil je er wel een kledingstuk zoals een vest in kwijt? Dan heb je waarschijnlijk een grotere rugzak nodig dan wanneer je alleen een flesje water en wat eten meeneemt.

De bandjes

Veel wandelrugzakken hebben naast schouderbanden ook een band voor om je heupen of buik. De bandjes om de schouder zijn vooral bedoeld om het gewicht te dragen, maar bij een hele grote wandelrugzak zorgt ook de heupband ervoor dat je rugzak minder zwaar aanvoelt. Als je dus van plan bent om veel mee te nemen, kun je het beste voor een wandelrugzak met heupband aanschaffen. Verder is een heupband handig om je rugzak op z’n plek te houden, zodat hij niet gaat slingeren en tegen je rug aan blijft stoten.

Verschil dames en heren rugzak

Veel wandelrugzakken zijn unisex, maar er bestaan ook rugzakken die speciaal voor een vrouwelijk postuur gemaakt zijn. Dames rugzakken hebben iets andere schouderbandjes, zodat deze niet bij de borsten in de weg zitten en vaak is de rugzak ook iets kleiner en korter van formaat. Uiteraard zijn er ook speciale heren rugzakken verkrijgbaar, stoer en praktisch.

wandelschoenen kiezen

Tips om goede wandelschoenen te kiezen

In dit artikel hebben we drie handige tips op een rijtje gezet voor jou, zodat je de beste wandelschoenen uit kunt kiezen. Wandelschoenen zijn onbetwist een belangrijk onderdeel van je uitrusting wanneer je gaat wandelen. Daarom is het ook belangrijk dat je een paar vindt die specifiek ontworpen zijn voor wandelingen, in plaats hardloopschoenen. Het zijn natuurlijk kosten die je niet graag maakt. Maar het heeft een groot voordeel dat je meer comfort hebt en minder kans op letsel, instabiliteit en pijnlijke voeten.

 

Wandelschoenen vallen doorgaans onder één van deze categorieën

  • Prestatie trainers zijn lichtgewicht schoenen die perfect zijn voor mensen die geen bewegingsondersteuning nodig hebben.
  • Schoenen met kussens bieden meer comfort voor degenen die lange afstanden lopen (meer dan vijf kilometer per keer).
  • Stabiliteit schoenen zijn voor mensen die geen ernstige stabiliteitsproblemen hebben, maar zouden baat hebben bij toegevoegde bewegingscontrole.

 

Waarom wandelschoenen anders zijn

Het maakt niet uit hoe goed een schoen eruit ziet, het doet je geen goed als het niet goed past. Om dit te bereiken, moet je de beste schoenenwinkel in je buurt vinden waar de serieuze hardlopers naartoe gaan. Personal trainers zijn vaak een geweldige bron voor deze informatie. Zorg ervoor dat je je ogen open houdt voor winkels die voetanalyses aanbieden. Dit alleen al is een sterke indicatie dat ze een schoen kunnen vinden die meer anatomisch is aangepast aan je voet.

 

Wandelschoenen verschillen van hardloopschoenen omdat ze allemaal betrekking hebben op hoe iemand beweegt. Wandelaars slaan eerst met de hiel en rollen door de stap.

 

Lopers slaan daarentegen zetten meer kracht in de middenzool. En hebben om de impact te verlichten een opgebouwde hiel nodig, evenals een uitlopende hiel voor stabiliteit. Wandelaars hebben geen van deze dingen nodig.

 

Een ander belangrijk punt is flexibiliteit. In de regel moet een loopschoen flexibel zijn in de voorvoet, of uw voet zal bekneld voelen wanneer deze door elke stap rolt. Dit kan leiden tot letsel.

 

Hoe je de juiste schoen kiest

Om de juiste paar wandelschoenen te vinden, plaats je elke schoen door de volgende kwaliteitstest:

 

  • Kijk naar de hiel. Het mag niet meer dan een centimeter hoger zijn dan de zool onder de bal van de voet en er mag geen uitbarsting zijn.
  • Pak vervolgens de schoen in uw handen en draai deze. Niet alleen zou het in de breedte moeten draaien, het zou gemakkelijk moeten buigen bij de bal van de voet en niet in het midden van de boog.
  • Plaats ten slotte de schoen op de vloer en prik de teen. Als het goed ontworpen is, moet de teen iets van de grond zijn en een beetje rocken als hij wordt gepord.

Je kunt meestal een geweldig paar vinden tussen 60 Euro en 120 Euro. Voor duurdere wandelschoenen betaal je voor de merknaam.

 

Bij twijfel, kun je je laten adviseren in de schoenenwinkel.

 

 

T-shirt een populair kledingstuk

Het dragen van een T-shirt als bovenkleding is nog geen eeuw oud. Het T-shirt was eigenlijk in eerste instantie bedoeld als ondershirt onder andere kleding. Ook tijdens WOII droegen soldaten en mariniers het T-shirt onder hun uniform. Maar in hun vrije tijd droegen ze veelal alleen hun T-shirt boven hun legerbroek. Na de oorlog bleven veel Amerikaanse militairen in hun vrije tijd T-shirts dragen als bovenkleding. Het zichtbaar dragen van een T-shirt werd niet maatschappelijk gewaardeerd tot Marlon Brando in 1951 een T-shirt droeg in de film ‘A Streetcar Named Desire’.

De vraag is het T-shirt of t-shirt

Misschien heb je er nog nooit bij stilgestaan maar misschien ook wel. De grote vraag is is het t-shirt of T-shirt? Waarom een hoofdletter? Dit probeer ik je nu voor eens en altijd duidelijk te maken. Stel je even een T-shirt voor, in gedachten. Of voor de minder goede beelddenkers onder ons pak er gelijk eentje bij, dat maakt het nog duidelijker. Wat zie je? Hoogst waarschijnlijk een middenstuk, voor om het lichaam, met links en rechts een korte mouw voor allebei je armen. Welke vorm zie je er in? Juist, met een béétje fantasie is dit de vorm van een hoofdletter T.

De stof is de bouwsteen

Je weet nu hoe die perfect zit, maar de stof is minstens zo belangrijk voor het kiezen van het perfecte T-shirt. De stof is namelijk de bouwsteen van elk kledingstuk. De voorkeur gaat meestal uit naar puur katoen. Dit zorgt ervoor dat het T-shirt lang mee gaat, maar ook in de juiste fit blijft. Één van de beste is Egyptische katoen vanwege zijn langer vezels.  Veel mannen maken de fout dat ze dikte van de stof verwarren met de kwaliteit. Het tegenovergestelde is in feite waar, want de hoogste kwaliteit katoen zijn vaak lichter dunner en duurzamer.

sportkleding kopen

Welke kleding past bij welke sport?

Als je gaat sporten heb je een ander soort kleding nodig dan thuis of op je werk. Maar wat is nou de beste kleding voor welke sport? Welke materialen zijn nou het luchtigst en nemen het beste zweet en ander vocht op? Welke sportkleding zal nou het minst plakkerig aanvoelen aan het eind van een sportsessie? Welke sportattributen heb je verder allemaal nodig nodig? Welke cap of helm zal nou het veiligst zijn/ En waar kun je nou de beste skateboards, fietsen, ski’s en andere sportbenodigdheden vinden? Dit zijn allemaal dingen die je je af kan vragen als je met hardlopen, fietsen, tennissen, paardrijden of een andere sport begint. Misschien kunnen wij hier wat meer duidelijkheid over verschaffen. Lees verder voor wat van de meest bekende sportbenodigdheden

Sportkleding

Natuurlijk is één van de eerste dingen die je nodig hebt goede sportkleding. Katoen is een materiaal wat vaak fijn aanvoelt in de zomer en warm in de winter. Kijk wel uit dat je voor de goede soort katoen gaat, want verkeerd gewoven katoen houdt vocht juist vast. Een luchtig t-shirt en een korte sportbroek doe of legging doen het in de meeste sporten wel goed. Bij kouder weer kun je voor en/of na de training een traingsvest en trainingsbroek aandoen om niet al te snel af te koelen. Voor sommige sporten zijn aparte spullen vereist. Denk maar aan de balletpakjes die ballerina’s dragen, het wetsuit van een duiker of een aparte paardrijbroek.

Schoeisel

Veel merken hebben natuurlijk sneakers, gympen, en trainers die makkelijk gebruikt worden voor hardlopen en andere sporten. Maar sommige ondergronden, zoals een nat, drassig voetbalveld, vragen om speciale voetbalschoenen. Andere voorbeelden zijn paardrijlaarzen, schaatsen, veiligheidsschoenen, balletschoenen en nog wel veel meer. Zorg ervoor dat de schoen of laars genoeg grip geeft om niet uit te glijden, maar ook weer niet zoveel dat de noppen en het profiel de ondergrond verpesten. En natuurlijk moeten ze soepel genoeg zijn om mee te bewegen met je voet.

Veiligheid

Natuurlijk zijn, vooral bij racefietsen en paardrijden, hoofddeksels een must. Eem goede helm of cap kan je behoeden voor zwaar hoofdletsel als je een val maakt. Sommige sporten, zoals roller skaten, skateboarden, en snowboarden hebben ook nog wat extra beveiliging zoals kniebeschermers, elleboogbeschermers enzovoort. Sporten zoals ijshockey en gewoon hockey voegen daar nog bitjes, beenbeschermers en armbeschermers aan toe. Bij American Football zit je zelfs helemaal in een pak.

Accessoires

Natuurlijk heb je voor sommige sporten nog andere sportatributen nodig. Een snowboard, surfboard, tennisracket of golf club, bijvoorbeeld. Andere voorbeelden zijn fietsen, tenten, hockeysticks en nog veel meer. En dan zijn er nog wat andere sportaccessoires zoals handschoenen, sokken, petten en mutsen. Sporten zoals ballet hebben zelfs speciale beenwarmers en vestjes om te zorgen dat je tussen de trainingen door op temperatuur blijft.

Er zijn vele gespecialiseerde sportzaken waar je kleding voor een speciale sport kunt krijgen. Denk maar aan Tennis Direct of Voetbal Direct. Maar ook een grote, algemene sportzaak zoals Decathlon heeft voor de meeste sporten wel alles wat je nodig kunt hebben. En soms is kleding gemaakt voor een bepaalde sport gemaakt, maar kan het ook prima voor andere sporten gebruikt worden. Probeer wat dingen uit om te zien welke stoffen en materialen voor jou het beste zijn. Een sportnaam or merk zegt echt niet alles.

hielspoor

Hielspoor; wat zijn de oorzaken en symptomen en hoe behandel je het

Heb jij al langdurig last van je hiel en weet je niet waarom dit zo is? Je bent niet de enige, wellicht kan je last hebben van hielspoor, een bijverschijnsel van de welbekende voetklacht; de peesplaatontsteking. Hielspoor kan meerdere oorzaken hebben. In dit artikel worden de oorzaken, symptomen en mogelijke behandelingen van hielspoor aangekaart zodat jij er weer bovenop kan komen.

Oorzaken

De oorzaken van hielspoor spreken over het algemeen vrij voor zich. Vooral bij ouderen is hielspoor een veelvoorkomende last en het is bewezen dat vrouwen ook vaker last hebben van hielspoor en andere voetklachten. Sporters belasten hun voeten gewoonweg vaker dan niet-sporters en daarbij is dus ook een groter risico op hielspoor. Verder hebben mensen met een staand beroep zoals politieagenten ook een hoger risico om hielspoor op te lopen. Over het algemeen geldt het dus voor mensen die hun voeten vaker belasten, maar dat is niet uitsluitend. Ook kan het aan lage kwaliteit schoenen liggen of overpronatie.

Symptomen

De meest voorkomende hielspoor symptomen voor hielspoor zijn onder andere pijn onder de hiel in de ochtend of na een lange periode van stil zitten. Daarbij hoort ook pijn bij het lopen, zoals je wel kon raden, dit is vooral als je begint met lopen, vaak trekt de hielpijn na een korte periode weer weg. De peesplaat onder de voet voelt bij hielspoor vaak gespannen aan, wat kan leiden tot enige pijn in de achillespees. Indien je merkt dat je bij het autorijden last van je hiel hebt kan dit ook een symptoom zijn voor hielspoor vanwege de niet-natuurlijke houding van je voet.

Behandeling

Indien er sprake is van ernstige hielspoor zal dit operatief verholpen moeten worden, dus het kan verstandig zijn om een bezoek te doen aan de huisarts als je er niet zeker van bent of je hielspoor ernstig is. Bij sprake van lichte hielspoor is het verstandig om regelmatig rekoefeningen te doen en je voeten zoveel mogelijk rust te geven. Indien je toch op pad wil doe je er goed aan om een paar inlegzolen te bestellen om je voeten te ondersteunen, de inlegzolen van FootActive, zoals in een hielspooronderzoek bewezen, geven een blijvende verlichting aan 95% van de patiënten.

gazononderhoud-nwoinfo

Hoe zorg je voor je gazon

Een groen gazon vormt een prachtige folie voor bloembedden en creëert een smaragdgroen brandpunt in de winter wanneer de kleur schaars is. Er zijn verschillende soorten grasmatten voor verschillende situaties, maar alle gazons profiteren van regelmatig maaien en zorg en aandacht in de lente en de herfst.

Gras maaien

Maai gras wanneer het groeit, op voorwaarde dat de grond niet te nat of ijzig is om op te lopen. Sproei in het voorjaar één keer per week met de messen op de hoogste stand en laat ze geleidelijk zakken als de groei versnelt. Gebruik een kist om het gras te verzamelen, dat gecomposteerd kan worden, waardoor voedingsstoffen naar het gazon terugkeren. Hark dikke plakjes gras af, die de grasmat beschadigen. In de zomer kan een gazon van hoge kwaliteit drie keer per week nodig zijn om te maaien, maar in de herfst, als de groei vertraagt, zou één of twee keer per week moeten volstaan.

Water geven

In droge periodes, nieuw aangelegde graszoden en gezaaide gebieden en gazons van hoge kwaliteit goed bewateren. Verlaat het grasgazon met water en stop met maaien omdat langer gras de wortels beschermt. Het gras kan bruin worden, maar zal herstellen zodra het regent.

Geef elke week een nieuw gazon in droge periodes water, totdat het is gevestigd. Je kunt zien wanneer fijne grasvelden water nodig hebben omdat ze hun veer verliezen als je erop loopt. Verminder waterverdamping door vroeg in de ochtend of ‘s nachts te bewateren.

Voeden

De hoeveelheid kunstmest die u nodig hebt om weelderig groen gras te onderhouden, is afhankelijk van hoe rijk de onderliggende grond is. Af en toe het gras op het gazon laten liggen, waardoor de voedingsstoffen van de bodem worden aangevuld. Breng minimaal één keer per jaar korrelige of vloeibare gazonmest aan. Lente- en vroege zomervoeding bevatten veel stikstof om de bladgroei te stimuleren; producten voor gebruik in de vroege herfst zijn laag in stikstof, maar hoog in kalium om de basis te helpen in de winter. Niet overvoeren omdat dit kan resulteren in zwakke groei en schimmelproblemen.

motivatietips hardlopen

Motivatietips om hard te lopen

Het leven zou zoveel gemakkelijker zijn als we altijd gemotiveerd waren om te sporten. Het enige probleem is dat, hoe meer moeite het kost om te sporten, hoe minder motivatie we hebben. Dat geldt ook voor hardlopen. Vooral op koude regenachtige dagen is het moeilijk om motivatie te vinden om naar buiten te gaan. Het is veel makkelijker om lekker binnen te blijven en niks te doen. Soms ben je zelfs al begonnen met hardlopen en in eens zakt de moed je in de schoenen en heb je geen zin meer.  Daarom heeft topatleet Marije Wevers de meest nuttige motiveringstips verzameld om jou te helpen op koers te blijven, ook als het moeilijk wordt.

 

  1. Hou een trainingsritme aan. Hierdoor raakt je lichaam gewend om bijvoorbeeld voor je werk al te sporten en zal je merken dat het steeds makkelijker gaat. Een vast schema helpt je om makkelijker van die bank af te komen.

 

  1. Zorg altijd voor goede kleding. In het begin wil je het natuurlijk niet te koud hebben, maar je wilt het tijdens het lopen ook niet te warm krijgen. Goed zittende, ademende en warme kleding is daarom belangrijk (ga naar een speciaalzaak om je te laten informeren). Kies daarnaast kleding die je echt super graag wil dragen.

 

  1. Heb je echt heel veel last van motivatieproblemen? Zoek een maatje! Je kan iemand vragen om mee te lopen, maar iemand die met je mee fietst kan ook al heel gezellig zijn.

 

  1. Zorg in de donkere dagen dat je goed verlicht bent. Iedereen moet je duidelijk en op tijd kunnen zien. En daarnaast zorg jij door je verschijning voor een leuk lichtpuntje op de horizon.

 

  1. Draag goede schoenen. In de winter kan het nog wel eens glad zijn. Zorg er daarom voor dat je niet op versleten schoenen loopt (dit is ook belangrijk om blessures te voorkomen). Met gladde schoenen kun je makkelijker vallen en als dat gebeurt ben je echt niet meer gemotiveerd. Ook is het belangrijk om op goede paden te gaan lopen als het glad is.

 

  1. Sneeuw, ijs of regen? Zoek een mooie omgeving om hard te lopen. Hier kan je zelfs in de regen genieten van wat je om je heen ziet. En zeker met sneeuw kunnen veel plekken opeens heel mooi worden om een lange duurloop te gaan doen. Nederland kan echt heel mooi zijn in de regen.

 

7.            Vooral de eerste keren zal je ontzettend veel last hebben van spierpijn. Gun je lichaam wat tijd om uit te rusten en aan te sterken. Je zult zien dat je steeds meer conditie gaat opbouwen en dat zal je weer motiveren. Mocht je nog last hebben van spierpijn en wil je toch hardlopen, dan kan je een spierbalsem gebruiken. Een spiergel zorgt ervoor dat je spieren warm zijn waardoor je minder last zal hebben van de spierpijn tijdens het lopen.


Post navigation