Dit is het perfecte wandelweer

Wandelen is heerlijk, aangenaam en ontspannen. Vaak kun je met wandelen even helemaal tot je zelf komen. Sommigen doen een blokje om tijdens hun werkpauze, anderen gaan er na het diner nog even op uit. Ook zijn er talloze vrienden en vriendinnen die bijvoorbeeld met zijn tweeën in de ochtend afspreken om een lekker stukje te wandelen. Zo kun je lekker bijpraten en bewegen tegelijk. Wanneer je alleen wandelt kun je fijn in je eigen gedachten ronddwalen en ook hierbij tegelijkertijd goed voor het lichaam bezig zijn. Maar wat is nu het perfecte wandelweer?

Weertype.nl buienradar

Wandelen in te midden van prachtige kleuren

Het perfecte wandelweer hoeft niet eens zozeer een felle hete zon te zijn. Dan moet je continue smeren met zonnebrand. Het is eigenlijk lekkerder om te bewegen, wanneer er ook een verfrissend windje bij waait. En natuurlijk is een beetje zon te allen tijde aangenaam, maar het hoeft niet een noodzaak te zijn om te gaan wandelen. Ook als het bewolkt is kun je prima wandelen. Soms zien de kleuren van de landschappen er met die dreigende lucht vaak erg interessant en mooi uit.

Wandelen in heerlijke geuren

Echter de perfecte omstandigheden voor een wandeling, is wanneer het net geregend heeft. Wanneer de regen stopt en je weet dat het een tijdje droog blijft is dit het moment om de wandelschoenen aan te trekken en de heerlijk natuur in te trekken. Snuif gedurende je wandeling de geuren eens diep op en dan begrijp je waarom dit het perfecte wandelweer is. Vooral in het bos zal je de bomen na een regenbuitje nog sterker ruiken dan dat dit normaal het geval is. Bovendien frist de wandeling je ook nog eens op en kun je eenmaal thuis lekker van dit perfecte wandelweer nagenieten tijdens een welverdiende warme douche.

bloeddruk meten wandelen

Bloeddruk meten tijdens het wandelen

Tijdens het wandelen is het belangrijk om je bloeddruk goed in de gate te houden. Een te hoge of een te lage bloeddruk kan voor ernstige complicaties zorgen. Tegenwoordig hoef je niet maar naar een dokter om je bloeddruk te laten meten. Je kunt namelijk eenvoudig thuis je bloeddruk meten met een bloeddrukmeter. Lees voor gebruik wel goed de handleiding door zodat je weet hoe je het apparaat het beste kunt bedienen.

Actie ondernemen


 Vooral op het moment dat je last hebt van hart – en vaatziekten of wanneer dit vaak voorkomt in je familie is het aan te raden om de bloeddruk op te meten. Terwijl je aan het wandelen of hardlopen bent kan je bloeddruk plotseling omhoog springen. Dit kan erg gevaarlijk zijn. Daarom zijn er draagbare meters die gemakkelijk mee te nemen zijn. Nadat je de bloeddruk gemeten hebt weet je zeker dat het goed met je gaat of kun je eventueel actie ondernemen. Je kunt er dus op tijd bijzijn mocht dit nodig zijn. Daarnaast is het belangrijk om je bloeddruk in de gate te houden als je medicijnen slikt voor een te hoge bloeddruk.

Bovendruk en onderdruk

Kort samengevat bestaat je bloeddruk uit een bovendruk en een onderdruk. De bovendruk verwijst naar de druk die tot stand komt op het moment dat bloed de slagaderen in wordt gepompt en de druk van de bloedvaten stijgen. Om er achter te komen hoe hoog de bovendruk is, wordt de linker hartkamer gemeten. De onderdruk daarentegen komt tot stand wanneer twee aders in het hart samen aan het trekken zijn. Het hart vult zich met bloed en als een gevolg hiervan daalt de druk in de slagaderen. De klassieke bloeddrukmeter is vaak lastig te gebruiken, vooral voor oudere mensen. Naast een bloeddruk meter, kun je een bloedsuikermeter kopen op internet of bij de huisarts.

Tips voor fitness lopen

Wandelen is een van de eenvoudigste en minst duurste manieren om fysiek fit te blijven. Het is ook een veelzijdige vorm van oefening die binnen kan worden gedaan of buiten. U kunt de intensiteit van uw oefening aanpassen op basis van uw individuele vaardigheden en doelen. U zou kunnen beginnen te wandelen voor lichaamsbeweging of voor gewichtsverlies. Als u al wat verder bent kunnen deze tips u helpen met de grootste voordelen van uw training. ‘Power walking’, of snel lopen met veel zwaaien van de armen, verbrandt nog meer calorieën.

  • Investeer in goede schoenen. Aangezien dit de enige kosten en uitrusting is die u nodig heeft. Let op de pasvorm en kwaliteit van uw schoenen. Schoenen moeten goed passen wanneer u ze probeert zonder druk die blaren kunnen veroorzaken. Draag het type sokken dat u draagt ??wanneer u loopt wanneer u uw schoenen koopt. Onthoud dat u waarschijnlijk een grotere schoenmaat nodig heeft dan u normaal gesproken. Schoenen moeten een goede boogsteun hebben en een licht opgeheven hak met stevig materiaal om de hiel om te ondersteunen tijdens het lopen. Loopstokken of andere accessoires kunnen ook helpen, afhankelijk van het klimaat en het terrein waar u loopt. Sportschoenen goedkoop kopen?
  • Altijd opwarmen door gedurende 5 minuten langzaam of normaal te lopen, voordat u het tempo van uw training ophaalt.
  • Let op uw hartslag en ademhaling. Loop in een tempo dat je uitdaagt en je hartslag verhoogt, maar overdrijf niet. Je zou kunnen praten en doorgaan tijdens een gesprek
  • Gebruik een goede wandelhouding. Beweeg je armen mee. Houd je hoofd omhoog, rug recht en buik plat. Steek je tenen rechtdoor. Neem lange stappen, maar niet strekken.
  • Zorg ervoor dat u water meeneemt ??als u lange afstanden loopt of in warm weer loopt. Bij zeer warm weer kunt u ook fitnessdranken gebruiken. Let op de suiker- en calorie-inhoud van sommige van deze drankjes.
  • Vergeet niet in de zomerhitte een hoed met een rand te dragen en/of zonnescherm.
  • Verander uw route als u verveeld raakt. Om uw fitheid te verhogen, voeg een route toe met enkele heuvels of veranderingen in het terrein. Houd je training interessant. Veel mensen lopen samen met een buddy of in groepen voor ondersteuning en motivatie. Terwijl veel wandelaars zweren bij hun iPods om ze geconcentreerd te houden, willen anderen extra aandacht besteden aan de bezienswaardigheden en geluiden om hen heen. Vind de oplossing die je bij je past.
wandelen in slaap

Wandelen in je slaap – Wat te doen?

Sommige mensen houden erg van wandelen, maar het blijft een vreemd fenomeen wanneer we zelfs in diepe slaap nog steeds door wandelen! Slaapwandelen is namelijk ook wel een slaapstoornis en het kent bepaalde gevaren. Terwijl je eigenlijk hoort te slapen wandel je in plaats daarvan in diepe slaap gewoon door de woning. Het lijkt alsof we wakker zijn doordat de ogen gewoon open zijn en het lichaam actief is. Echter zijn de hersenen nog in diepe slaap en hierdoor ken je een heel ander functioneren. Hierdoor kunnen er rare en vervelende situaties ontstaan. Hieronder lees je wat je ertegen kunt doen.

Tips tegen slaapwandelen

Waardoor slaapwandelen precies ontstaat is niet helemaal duidelijk. Voor de ene persoon betekent slaapwandelen enkele minuten door de woning heen wandelen en voor de ander is het slechts rechtop in bed zitten. Weet je dat jij regelmatig last hebt van slaapwandelen? Dan kun je de onderstaande tips opvolgen om de risico’s op vervelende situaties te verminderen.

  • Zorg dat de kamer waarin je slaap goed is opgeruimd. Op deze manier is de kans kleiner dat je op een vervelende manier over je spullen heen valt.
  • Indien er veel alcohol wordt gedronken dan is het beter om de alcohol te laten staan.
  • Naast alcohol is het belangrijk dat je zo min mogelijk last van stress hebt. Minder stress zorgt ook voor minder kans op slaapwandelen.
  • Heb je vaak korte nachten? Probeer er dan voor te zorgen dat je voortaan een goede nachtrust krijgt.
  • Doe de deur van de kamer op slot en laat de sleutel niet in de deur zitten. Zo geef je jezelf niet de kans om de kamer te verlaten. Zorg er ook voor dat ramen goed dicht zitten.
  • Een alternatieve methode is een sensormat. Dit is een mat waar het alarm van afgaat zodra de mat wordt aangeraakt.

Nog niet voldoende aan deze tips of heb je last van andere slaapproblemen? Klik hier voor nog meer slaaptips.

zaklamp kopen

Een uitgebreide zaklampen winkel heeft altijd wat jij zoekt

Een winkel met een uitgebreid zaklamp of hoofdlamp aanbod heeft altijd wel iets geschikts voor jou. Of je nou op zoek bent naar een zaklamp voor professioneel gebruik of voor privé gebruik, hier is alles beschikbaar. Zowel kleine zaklampen als grote, verschijnende zaklampen worden verkocht. Als je niet op zoek bent naar een zaklamp maar naar accessoires zoals een oplader en accu’s dan zit je ook goed.

 

Zo kies je de perfecte zaklamp

Het beste is om eerst duidelijk te hebben waar je een zaklamp voor wilt gebruiken. Je hebt een ander type zaklamp nodig als je bij een hulpdienst werkt dan wanneer je er een nodig hebt om te gaan kamperen. Je kunt kijken naar het aantal lumen, dan kijk je naar al het licht dat wordt gegenereerd inclusief het licht buiten de lichtbundel. Dat wil echter niet alles zeggen. Een lamp met minder lumen kan breder schijnen door een andere reflector. Het is dan ook goed om naar het bereik te kijken. Als je van dichtbij veel wilt verlichten dan kun je wel het beste kiezen voor veel lumen.

 

Kies voor langdurig en milieuvriendelijk gebruik

De gebruiksduur is ook belangrijk en ook hier speelt mee wat je met de zaklamp van plan bent. Een zaklamp met veel lumen kan handig zijn maar het kan zo zijn dat deze maar kort heel fel kan schijnen. Daarom moet je altijd kijken naar de gebruiksduur in de meest felle stand.

Het meest voordelig en milieuvriendelijk is een oplaadbare zaklamp. Je hebt geen batterijen nodig maar een oplaadbare accu. Voor regelmatig gebruik is dit erg handig. Het is alleen af te raden op een expeditie, kampeertocht of bij langdurig gebruik zonder stroom tot beschikking.

Een simpel stappenplan is dan ook aan te raden. Kijk wat je met een zaklamp wilt doen en welk formaat je wil, bedenk welk bereik je nodig hebt en of een oplaadbare zaklamp een optie voor jou is en betrek daarbij de gebruiksduur. Zo kom je het beste uit op jouw ideale zaklamp.

 

Meer informatie: http://www.zaklampkopen.com/

reisverzekering wandelen

Wandelvakantie in Nederland? Vergeet je reisverzekering niet!

Je wilt op wandelvakantie in Nederland en vraagt je misschien af of je in dat geval eigenlijk wel een reisverzekering nodig hebt. Dat is op zich een logische vraag. Je medische kosten zijn immers al gedekt door je zorgverzekering, hulp bij pech onderweg heb je al geregeld bij de ANWB, schade aan je accommodatie valt bij een binnenlandse vakantie gewoon onder de dekking van je WA-verzekering en bij calamiteiten ben je snel en zonder al te hoge kosten thuis. Toch is het afsluiten van een reisverzekering, ook bij vakanties in eigen land, wel degelijk verstandig.

Waarom een reisverzekering voor vakantie in Nederland?

Er zijn natuurlijk altijd situaties die ook in Nederland kunnen voorkomen en waarbij je blij bent dat je een reisverzekering hebt afgesloten. Diefstal van of schade aan je bagage bijvoorbeeld. Misschien niet zo heel belangrijk wanneer je een nachtje in een hotel gaat met alleen een kleine koffer met wat kleren. Maar wanneer je gaat kamperen met een dure kampeeruitrusting, dan kun je toch maar beter zorgen dat dit gedekt is. En een annulering van je trip wegens vervelende omstandigheden, bijvoorbeeld ziekte of een sterfgeval in de familie, kan ook voorkomen als je in Nederland op vakantie bent. Je hebt dan weliswaar niet zulke hoge kosten voor de terugreis, maar je wilt toch wel graag de gemiste reisdagen vergoed krijgen.

Een kortlopende reisverzekering speciaal voor Nederland

Sluit je een kortlopende reisverzekering af dan kun je in de meeste gevallen kiezen voor een reisverzekering speciaal voor Nederland. Let op, deze verzekering geldt niet voor een dagje naar een pretpark of naar het strand, er moet namelijk wel minimaal één overnachting in je reis zitten. Met deze reisverzekering ben je meestal ook verzekerd in België en Luxemburg, soms voor een periode van slechts 24 uur. Maar dat is natuurlijk wel ideaal als je tijdens je vakantie in het zuiden van ons land een dagje naar Brussel of naar Antwerpen wilt.

Doorlopende reisverzekering met Europa- of Werelddekking

Ga je voor een doorlopende reisverzekering, dan heb je meestal niet de keuze voor een dekking alleen voor Nederland. Je opties zijn dan doorgaans Europa- of Werelddekking. Uiteraard valt Nederland hier ook onder. Het voordeel van deze verzekering is wel dat je in hetzelfde jaar nog vaker op vakantie kunt gaan, ook naar het buitenland, zonder opnieuw een verzekering af te moeten sluiten.

Van quadrans tot het houten horloge

houten horloge

Anton Tsjechov wist het indertijd al als geen ander te omschrijven, voor het gevoel van geluk is over het algemeen net zoveel tijd nodig is als dat er tijd nodig is voor het opwinden van je horloge.

Van dik hout zaagt men planken

Is een bekend spreekwoord en dit spreekwoord is met een beetje fantasie ook makkelijk terug te brengen tot houten horloges. Maar om het begrip houten horloges in de juiste context te plaatsen is het leuk om eerst even terug te gaan in de tijd, om zo de geschiedenis van het horloge in zijn algemeen te leren kennen en het fenomeen horloge als noodzakelijk voorwerp, een sieraad of gewoon als een kek gadget meer te gaan waarderen.

Een tijdlijn van het horloge

Een quadrans is een klein instrument dat nog stamt uit de tijd van de Middeleeuwen. Men gebruikte dit draagbare apparaat om de tijd te meten en breedtegraden te bepalen en het was hiermee de voorloper van het horloge. Horloge is een ander woord voor klok of uurwerk, het is van oorsprong een Frans woord en wordt tegenwoordig alleen nog gebruikt als aanduiding voor een klein en draagbaar uurwerk. De geschiedenis van het horloge gaat dus terug naar de vijftiende eeuw, toen men behoefte kreeg behoefte aan een nauwkeuriger uurwerk om mee te kunnen navigeren.

Onbekend is onbemind

Met een sprong in de tijd kom je uit in de moderne tijd, waarin horloges een mode-item zijn. Een van die bekende merken is Rolex, en toen Rolex het horloge Dayton op de markt bracht was het bepaald niet direct een doorslaand succes. Dit veranderde echter toen Paul Newman dit horloge ging dragen, hetzelfde horloge werd op slag een populair item. En tot op de dag van vandaag is dit type horloge een begrip onder de horloges.

 

Houten horloges

Maar de tijd heeft niet stilgestaan en een nieuwe ontwikkeling in de geschiedenis van het horloge is dat de nadruk niet alleen meer ligt op het merk of het ontwerp maar meer op de stoffen waar het horloge van gemaakt is. Het horloge met een houten band is dan ook echt een product van deze tijd, een tijdsgeest waarin duurzaamheid, klimaatbeheersing en het behoud van de aarde een belangrijke rol spelen. Bij de aanschaf van een WeWood houten horloge, wordt zelfs een boom geplant.

Duurzaam en de eeuwigheid

Om een horloge echt duurzaam te laten zijn is ook onderhoud erg belangrijk, laat je horloge dus regelmatig servicen. Ga maar na, als je er goed voor zorgt tikt een horloge eeuwig door en daarmee wordt een horloge een tijdloos, duurzaam product. En dat geldt al helemaal voor een houten horloge! De basis voor een hedendaagse horlogeband is organisch, natuurlijk materiaal, hout. Hout is een duurzame grondstof, materiaal dat het milieu niet onnodig belast, en dat maakt een houten horloge tot een eerste keus.

Last but not least

Tip, bewaar voor de verlaging van je ecologische voetafdruk ook je aankoopbon. Zo wordt de aankoop van je houten horloge een meer dan uitstekende en duurzame investering.

Afvallen door te wandelen?

afvallen wandelen

Voldoende beweging is gezond, dat weten wij allemaal. Als wij dagelijks een half uur wandelen heeft dit een zeer positief effect op onze conditie en lichaamsgewicht. Veel mensen weten niet wat voor positieve punten een half uur per dag wandelen kan hebben. Het vermindert de kans op hart- en vaatziekten, het versterkt ze spieren en het zorgt onder andere voor mentale ontspanning.

 

Wat je ook kan doen is een powerwalk, dit houdt in dat je een tempo van 6 a 7 kilometer per uur aanhoudt. Door dit te doen wordt je gegarandeerd fitter.

 

Gezonde voeding

Door daadwerkelijk af te vallen kan je een half uur per dag te wandelen en daarnaast ook natuurlijke voedingssupplementen nemen. Daarnaast is het van belang om gezond te eten. Dit houdt in dat je niet alleen maar vette dingen moet eten zoals: patat, chips ect.

Tips om goed te wandelen

 

Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je aan het wandelen bent. Dit zijn:

Controleren of je houding tijdens het lopen goed is: hoofd op, schouders ontspannen, buik in en navel opgetrokken.

 

Beweeg je armen: Door je armen mee te bewegen tijdens het lopen kan je sneller lopen. Ontspan je schouders, je ellebogen zijn gebogen en tegen je zij, je armen gebogen en je handen ontspannen.

 

Wissel van tempo: probeer veel afte wisselen in tempo, bijvoorbeeld: wandel één minuut op een gemiddelde snelheid en wandel daarna één minuut zo snel als je kunt. Wissel dit af voor ongeveer 30min.

 

Zorg ervoor dat je met iemand anders aan het lopen bent. Dit zorgt ervoor dat je het leuk blijft vinden om te wandelen. Als je aan het praten bent tijdens het wandelen houd je het langer vol en haal je betere resultaten.

Om blessures aan knieën, kuiten of achillespees te voorkomen kun je gebruik maken van een brace. Heb je bijvoorbeeld last van de kuit, dan kun je gebruik maken van een kuitbandage. Een kuitbandage zorgt voor een lichte ondersteuning. De bandage is elastisch en geeft steun door een constante compressie. Dit zorgt voor een goede doorbloeding van de kuitspieren.

 

Wandelen met je baby in de winter

wandelen baby

Wandelen in een prachtig winterlandschap, het is een favoriete bezigheid voor velen. Het wordt nog leuker als je dit moment met jouw baby’tje kan delen. Dit kan uiteraard in een wandelwagen, maar dat is niet altijd even praktisch. Het praktischer om je baby’tje te dragen in een draagdoek of draagzak, zo heb je, je kindje ook lekker dichtbij!

 

Babydragen in de winter

In de winter is het ook prima mogelijk om je kindje te dragen. Je kunt ervoor kiezen om je baby onder je jas te dragen, dan heeft je baby’tje jouw lichaamswarmte. Echter is dit niet altijd even praktisch, je moet namelijk wel een jas hebben die groot genoeg is. Ook als je kindje wat ouder is en steeds in en uit de draagdoek wil is het praktischer om over je jas heen te dragen.

 

Dragen over je jas: in een draagdoek of draagzak

Het meest praktische is dus om je baby over je jas heen te dragen. Als je hiervoor kiest, bedenk dan wel dat de draagdoek of draagzak wel enige beschutting biedt maar niet de beschutting die je kindje heeft als je ervoor kiest om onder je jas te dragen.

 

Als je, je baby over je jas draagt in een draagzak of draagdoek dan moet je hem of haar dus net zo goed inpakken als dat je zou doen als je met een wandelwagen zou gaan wandelen. Een jas, sjaal, muts en wanten moeten er dan voor zorgen dat je kindje geen kou vat. Let er altijd op of je baby de juiste temperatuur heeft. Een baby kan namelijk naast onderkoeld ook oververhit raken. Je kindje lijkt in beide gevallen heel erg rustig te zijn, maar schijn kan bedriegen. Let hier dus goed op.

 

Het perfecte draagsysteem voor het dragen tijdens het wandelen

Het maakt niet zoveel uit welk draagsysteem je kiest. Je kan hiervoor dezelfde richtlijnen aanhouden als die je normaal zou aanhouden bij het kiezen van een draagsysteem. Voor jongere kindjes kan je kiezen voor een rekbare draagdoek, deze is lekker zacht en prettig om een jong kind in te dragen. Als je kindje zwaarder is als 9 kilo, dan is het verstandiger om te kiezen voor een geweven draagdoek. Deze biedt meer stevigheid. Als je vaker met de kleine gaat wandelen en hierbij een draagsysteem gebruikt, denk dan aan wat je zelf ook prettig vind. Zeker als je kindje al wat ouder en dus zwaarder is kan het verstandig zijn om een draagsysteem te kiezen waarmee je, je kindje op een ergonomische manier kunt dragen. Bijvoorbeeld met een geweven draagdoek of een draagzak, deze bieden meer stevigheid ten opzichte van andere keuzemogelijkheden.

Heren boxershorts kopen

Voor de heren is er een ruime keuze in ondergoed. Boxershorts zijn het meest populaire ondergoed voor de mannen. Deze boxershort zijn echt in heel veel merken te verkrijgen. De meeste mannen hebben een favoriete merk ondergoed. Ook zijn de boxershorts in enorm veel kleuren en verschillende dessins te verkrijgen. De gekste afbeeldingen en kleuren worden gebruikt om de dit ondergoed te laten opvallen en uniek te maken.

 

Heel veel heren boxershorts

In de winkels vind je veel heren ondergoed, van verschillende bekende merken. Natuurlijk vind je de boxershorts van de mannen in alle maten. Niet alleen zijn de shorts in maat S maar in ook XXL te verkrijgen krijgen. De voordelige onderbroeken zijn er in allerlei kleuren en uitvoeringen. Naast de standaard boxershort zijn er ook boxershorts die wat strakker zijn en tevens shorts die wijdere pijpen hebben of wat langere pijpen dan normaal. Zo is er voor ieder wat wils. Elke man kan zo zijn favoriete pasvorm, kleur, merk en maat uitkiezen.

Lekker makkelijk heren boxershorts uitzoeken

Online is het heel gemakkelijk om je favoriete boxershort uit te zoeken. Het aanbod is, zoals je hebt gemerkt, heel groot. Het is dan wel fijn als je een beetje handig kunt bladeren door de onderbroeken. Of je nu houdt van felle kleuren of egaal, alles is zo een beetje wel te vinden op internet.

 

Slim bestellen

Wie geen dief is van zijn eigen portemonnee kijkt eerst even goed rond op internet. Vaak zijn er speciale aanbiedingen waar je tot wel 50% korting kunt krijgen op diverse merken. Grote winkelketens houden 2 tot 3 keer per jaar uitverkoop. Goed om dan toe te slaan en meteen een groter aantal te kopen. Zo kun je veel besparen op jouw onderbroeken. Ook zijn er websites waar altijd artikelen tegen mooie kortingen worden aangeboden. Zo nu en dan is er dan een boxershorts sale te vinden. Tip is wel om er dan snel bij te zijn, voor je het weet is alles uitverkocht.


Post navigation